Od najmłodszych lat interesowało mnie majsterkowanie, tworzenie czegoś z niczego. Również od najmłodszych lat dużo czasu spędziłem i nadal spędzam na dwóch kółkach. Od niecałych dwóch lat jestem ojcem. Zeszłego lata w Kopenhadze powyższe trzy rzeczy połączyły się tworząc ideę theboxbike.
sobota, 21 lutego 2015
Różne rodzaje powierzchni transportowej
Pomysłów na skrzynie w rowerach long john jest wiele. Jedną z możliwości jest użycie mocnego materiału i rozmieszczenie go na stelażu, który jest częścią ramy, jak na zdjęciu poniżej. Biorąc pod uwagę skomplikowanie elementów ramy, oraz zwiększoną ilość metalu (i spawania) koniecznego do takiej budowy jest to pomysł, który odrzuciłem od razu. Dodatkowo, po prostu mniej mi się podoba.
W internecie można znaleźć również zdjęcia skrzyń z metalu czy tworzyw sztucznych. Niektóre są rzeczywiście ciekawe, dostosowane pod indywidualne potrzeby. Mogą być wodoszczelne, zamykane na zamek, a przy tym lekkie i wytrzymałe. Służą za skrzynie narzędziowe, mobilne bary, mini-kawiarnie i wiele innych rzeczy
Najpopularniejszym materiałem jest drewno, a konkretnie sklejka drewniana. W swoim projekcie również przewiduję budowę skrzyni drewnianej. Zakładam, że taka konstrukcja będzie najprostsza (choć nie łatwa) do zbudowania a jednocześnie estetyczna i wystarczająco wytrzymała żeby znieść planowane przeze mnie obciążenia i warunki atmosferyczne.
Jedną z rzeczy, które podczas poszukiwania pomysłów na wykonanie roweru od razu mi się spodobały był specjalny otwór w dolnej części bocznej ściany skrzyni, który ułatwia dzieciom wchodzenie do środka. Pierwszy raz pomysł ten zauważyłem na filmie poniżej (46. sek.) i mam nadzieję wprowadzić go w życie już w marcu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz