sobota, 21 lutego 2015

Różne rodzaje powierzchni transportowej

Pomysłów na skrzynie w rowerach long john jest wiele. Jedną z możliwości jest użycie mocnego materiału i rozmieszczenie go na stelażu, który jest częścią ramy, jak na zdjęciu poniżej. Biorąc pod uwagę skomplikowanie elementów ramy, oraz zwiększoną ilość metalu (i spawania) koniecznego do takiej budowy jest to pomysł, który odrzuciłem od razu. Dodatkowo, po prostu mniej mi się podoba.
źródło: http://www.lightfootcycles.com/motoworld/
W internecie można znaleźć również zdjęcia skrzyń z metalu czy tworzyw sztucznych. Niektóre są rzeczywiście ciekawe, dostosowane pod indywidualne potrzeby. Mogą być wodoszczelne, zamykane na zamek, a przy tym lekkie i wytrzymałe. Służą za skrzynie narzędziowe, mobilne bary, mini-kawiarnie i wiele innych rzeczy
źródło: http://42bikes.warnock.me.uk/category/cargobike/
Najpopularniejszym materiałem jest drewno, a konkretnie sklejka drewniana. W swoim projekcie również przewiduję budowę skrzyni drewnianej. Zakładam, że taka konstrukcja będzie najprostsza (choć nie łatwa) do zbudowania a jednocześnie estetyczna i wystarczająco wytrzymała żeby znieść planowane przeze mnie obciążenia i warunki atmosferyczne.

cargo bike long john
Pośród wielu możliwości co do kształtu i koloru najbardziej podoba mi się ten znaleziony na http://shanemacrhodes.tumblr.com/post/93981021278/cetmacargo-cetma-hugo-extra-long-bed 
Jedną z rzeczy, które podczas poszukiwania pomysłów na wykonanie roweru od razu mi się spodobały był specjalny otwór w dolnej części bocznej ściany skrzyni, który ułatwia dzieciom wchodzenie do środka. Pierwszy raz pomysł ten zauważyłem na filmie poniżej (46. sek.) i mam nadzieję wprowadzić go w życie już w marcu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz